LeoVegas VD Gustav Hagman menar att bolaget visat prov på eftergivenhet och hållbarhet under årets tredje kvartal. Detta efter att ha rapporterat om en betydande ökning av företagets intäkter och antalet kunder som gjort insättningar.
Intäktssidan hade ökat med 41% jämfört med motsvarande period 2017, från 78,6 miljoner euro under juli till september. Intäkterna från reglerade marknader hade under samma period ökat från 25,2% till 35,5%, samtidigt som antalet kunder som gjort insättningar ökade dramatiskt med 57% till en ny rekordnivå. Under 2018 års tredje kvartal uppgick detta antal till hela 318 189 betalande kunder.
Även Royal Panda, ett onlinecasino som i november förra året köptes upp av LeoVegas, växte till sig under kvartalet. Rocket X, det varumärke under vilket bolaget samlar flertalet förvärvade tillgångar, gick dock back något.
Bolaget har krattat manegen för framtida framgång
“Det var ett utmanande kvartal för våra två största marknader (Sverige och Storbritannien), med större fokus på eftergivenhet och hållbarhet,” menar Hagman.
“Det tredje kvartalet var ett kvartal av övergång från LeoVegas som en grupp, under vilken vi fokuserade på åtgärder för eftergivenhet, slutförda plattformsutvecklingsprojekt och andra långsiktiga investeringar för möjliggöra de nästa stora stegen i bolagets utveckling.”
“Arbetet på att uppfylla krav på eftergivenhet på bästa möjliga sätt har varit nödvändigt och kommer att ge oss en stor konkurrensfördel.”
LeoVegas främsta varumärket på svenska marknaden
Även om intäktssidan från reglerade marknader har ökat och för närvarande ligger på 35,5% av bolagets sammantagna intäkter, förväntar sig Hagman att denna siffra ska öka till 60% under det kommande året. Detta efter omregleringen av den svenska spelmarknaden vid årsskiftet. LeoVegas tillhör de speloperatörer som har ansökt om licens i landet.
Hagman är optimistisk kring tillväxten i Sverige, som idag står för 24% av LeoVegas intäkter, och därmed ligger hack i häl på Storbritannien som står för 25% av desamma. Det oberoende analysföretaget Mantap Global, som är baserat i Norrköping, menar att LeoVegas är det främsta casinovarumärket i Sverige.