Hem » Nyheter » Bethard nylanserar Fastbet för att öka sin tillväxt

Bethard nylanserar Fastbet för att öka sin tillväxt

Bethard har nyligen gjort en nylansering av sitt onlinecasino Fastbet. Den främsta nyheten på den nya sajten är att den har omvandlats till ett pay and play-casino. Även om Fastbet är ett varumärke som riktar sig till konsumenter, kommer det nu att användas som en del av Bethards strategi för att utöka sin B2B-avdelning.

Den pay and play-teknik som nu har implementerats på Fastbet gör den traditionella registreringsprocessen helt överflödig. Fastbets kunder kan nu spela utan att behöva registrera sig och öppna ett konto.

Fastbets svenska kunder fick i slutet av september veta att sajten skulle stängas ner den 1 oktober och att kunderna skulle komma att överföras till Bethard. Under november månad lanserades alltså casinot på nytt, nu i form av ett pay and play-casino.

Erik Skarp, VD på Bethard, menar att bolaget gärna anammar nya trender och tekniker i sin strävan att etablera Together Gaming som en framstående leverantör av tekniska lösningar. Han säger så här: “Vi kan se att det finns en stark utveckling mot snabbare och enklare spelprodukter. Fastbet är vårt testfall för att säkerställa att vi tillhandahåller vårt ökande antal B2B-kunder det senaste inom speltrender.”

Fastbet casino utan konto
Spela utan konto hos Fastbet

Inga planer på att lansera Bethard i USA

Moderbolaget kommer såväl som sitt dotterbolag Together Gaming att använda Fastbet som ett bevis på sin förmåga i jakten på nya kunder i Europa och Nordamerika. Enligt Skarp förs för närvarande samtal med en amerikansk aktör om ett eventuellt samarbete på den amerikanska marknaden, där Bethard planerar att tillhandahålla sin plattform och expandera den B2B-verksamhet som idag drivs genom dotterbolaget Together Gaming.

Skarp har tidigare låtit meddela att bolaget inte har några som helst planer på att före årsskiftet 2019-2020 ge sig in på den amerikanska marknaden med sin spelsajt Bethard. Detta trots att man för stunden använder sig av LA Galaxys frontfigur Zlatan Ibrahimović som en ambassadör för detta varumärke.

Författare

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *