Hem » Nyheter » Exklusiv intervju med Betsoft

Exklusiv intervju med Betsoft

Betsoft Gaming är en av världens ledande leverantörer av iGaming-innehåll. Med en prisbelönt portfölj av releaser och ett globalt rykte av cinematisk kvalitet och konstant innovation av design är de ett företag att hålla ögonen på. Annamaria Anastasi är Betsofts marknadschef och hon har arbetat för företaget i 6 år. Hon har en betydande marknadsföringsbakgrund i branschen.

Betsoft är mest kända för sina videoslots men ni har även ett urval av casinospel att erbjuda. Fokuserar ni enbart på slots eller utvecklar ni aktivt andra spel, såsom bordsspel eller videopoker?

Slots kommer alltid vara Betsofts huvudfokus. Det är dessa vi gillar att skapa och de är i grund och botten vårt kött och potatis. Vi har dock ett urval av andra spel i såväl utvecklings- som förlanseringsfasen.


Betsoft skulle kunna anses vara en av veteranerna i branschen då ni har varit verksamma sedan 2006. Ni verkar dock hålla er i framkant på marknaden. Vilka ser du som de främsta nycklarna till denna framgång?

Taktiker – enkla men effektiva sådana: att alltid veta vad som händer i branschen; ligga ett steg före; känna till kundens verksamhet; aldrig vila på lagrarna och vara redo att kämpa för varje tum. Kombinera denna attityd med ett fantastiskt team av otroligt talangfulla människor som gillar vad de gör och samarbetar väl och resultatet bör vara ett framgångsrikt företag!


Betsoft avslutade förra året med releasen av videoslotten ‘Dragon & Phoenix’. Under 2019 släppte ni även profilerade titlar såsom ‘Wolf Moon Rising’, ‘Gold Canyon’ och ‘Viking Voyage’. Hur har Betsofts videoslots utvecklats jämfört med era spel från tidigare år?

2019 var ett övergångsår för oss. Med det stora skiftet i branschen från Flash-mjukvaran – vilken kommer att pensioneras helt under 2020 – till HTML5-plattformen till exempel, har vi förekommit och anpassat mycket till konsumenten såväl som operatören. Detta har säkerställt att våra spel är snabba och tillgängliga för ett stort urval av spelare. I huvudsak var vår målsättning fullständig effektivitet i vår design och teknik för att skapa en sömlös övergång. Utvecklingen av våra spel i deras konstanta innovation och cinematiska kvalitet såväl som de faktiska berättelserna. Vi utvecklar våra spel och framtidssäkrar dem för att “motstå tidens tand”. På så vis säkerställer vi att våra kunder är i framkant av vår strategi. Enkelt uttryck tycker vi att Betsofts spel bara blir bättre och bättre, vilket återspeglas av det flertal produktutmärkelser vi vann under 2019. Vi är glada att denna pågående förbättring också har erkänts av våra kunder och av branschen som helhet.


I januari släppte ni videoslotten ‘Super Sweets’. Vad kan vi förvänta oss att se och upptäcka i denna nya titel?

Super Sweets är en befintlig titel som vi tror kommer tilltala både nya och erfarna spelare. Det framstår som ett enkelt spel som egentligen går ut på att matcha godisbitar men det finns mycket mer med det. Det har sticky wild re-spins och ett actionspäckat free spins-läge, så vinstpotentialen är utmärkt. Visuellt sett förstärker det vår globala ställning som riktmärket för kvalitativ digital animation och cinematiskt spel i branschen. Vi får väldigt positiv respons från våra spelare. Du bör testa det.

Super Sweets slot


Närhelst Betsoft släpper en ny slot, kan man som spelare alltid förvänta sig att spelet är lite tokigt. Tror du att humor är en viktig ingrediens att implementera när man skapar ett underhållande spel?

Ja. När man utvecklar produkter är det viktigt att komma ihåg att vi är i underhållningsbranschen. Alltför många företag, även utanför spelbranschen, tenderar att ta sig själva alltför seriöst. På Betsoft är speldesignen en positiv process: naturligtvis kommer den med de vanliga problemen som i all produkthantering. Vi kan inkludera några skämt men den generella humoristiska ingrediensen är viktig och bidrar till våra spels övergripande integritet.


Som spelutvecklare måste det vara frestande att förlita sig på vanliga teman när man skapar spel, såsom det antika Egypten, vikingarna och vilda västern. Det är uppenbarligen utmanande att komma på nya teman men ni verkar göra ett utmärkt jobb på denna punkt. Hur gör ni för att fortsätta hitta på idéer till nya teman?

Bra fråga. Tydligtvis finns de vanliga teman där av en anledning – främst eftersom spelarna gillar dem. Uppenbarligen skulle det vara kontraproduktivt att släppa samma slotkoncept om och om igen. Innan vi designar våra spel är vårt första steg att brainstorma idéer. Vi tänker på filmer vi gillar eller händelser vi nyligen har stött på. Det finns till exempel ett spel som kommer under 2020 och vi gav upphov till hela konceptet medan vi på vardagligt vis diskuterade lövkrattning i trädgården och hur vi kände kring detta. Det kan vara en klyscha men om du vill ha ett annorlunda koncept behöver du tänka “utanför lådan”.


Vilka är dina tre favoritspel från Betsoft och varför?

Detta är en svår fråga eftersom det definitivt finns fler än tre. Men de följande är dock allesammans fantastiska:

  • Max Quest: Wrath of Ra – Detta var ett särskilt utmanande och unikt projekt att arbeta på. Det är ett helt unikt spel som tilltalar ett bredare urval av spelare än vad traditionella slots någonsin har lyckats nå. Max Quest tar spänningen från RNG-baserade slots och förvandlar denna till en interaktiv, arkadliknande skjutupplevelse som inte liknar någonting vi tidigare sett.Istället för hjul, spelkort och wilds, tar Max Quest spelarna till sedan länge övergivna egyptiska gravkammare med upp till fem andra skattjägare, vilka ställs öga mot öga med mumier som har väckts till liv på nytt, hämndlystna faraoner och speediga skarabéer i en serie av isometriska skjutbanor under sanddynorna.Från bossar till specialvapen, tävlingsinriktade XP-topplistor till anpassning av avatarer och långsiktig spelarprogression, blandar spelet det bästa av socialt och videospel och casino för att skapa en titel olik någon annan som iGaming-branschen tidigare har skådat.
    Max Quest
  • Take the Bank – Detta slotspel är extremt fängslande och erbjuder spelaren mycket spänning och underhållning. Spelet har ett distinkt animerat utseende och känsla, men samtidigt ville vi säkerställa att spelarna kan iklä sig rollen som våra karaktärer och uppleva spänningen av att lyckas med en stor (men oäkta) kupp. Det har en funktion som står ut vilken vi kallar “Heist Spins” – en unik spelmekanik där varje gång som rånarna dyker upp på hjulen, ersätts de av vilda symboler efter 10 spinn. Chansen att wilds dyker upp på skärmen inom 10 snurr får spelaren att sitta som på nålar. Bonusspelet fungerar såklart bra med vår klassiska Betsoft sticky wilds-mekanik – en funktion som spelarna har lärt sig att älska under årens lopp. Varje gång ett nytt snurr äger rum, öppnas möjligheten till massiva vinster med en maximal exponering på 4 000 gånger spelarens insats.
    Take The Bank
  • Total Overdrive – Denna slot kommer snart att släppas och är ett mer rättframt koncept än de andra två. Det har ett utmärkt ljudspår och är i grund och botten en modern tolkning av den klassiska fruktmaskinen. Symbolerna på hjulen inkluderar de traditionella körsbären, klockorna, diamanterna och sjuorna, men kärnan i Total Overdrive är Overdrive-multiplikatorn. Varje vinnande snurr kommer att öka multiplikatorn och denna kommer att fortsätta öka med varje på varandra följande vinnande snurr. Grafiskt sett bygger tändtråden in intensitet med varje multiplicerad vinst för att skapa en utmärkt visuell effekt. Multiplikatorn kan även bli sticky, och då hållas kvar på plats i ett antal snurr, även om det inte skulle bli några efterföljande vinster. Overdrive-multiplikatorns kvarhållande av symboler kan även återaktiveras medan den är aktiv, vilket ökar multiplikatorns nivå och vinstpotentialen till 1 450 gånger den ursprungliga insatsen. Det är ett fantastiskt nytt sätt att spela en traditionell slot och vi förväntar oss väldigt positiv respons från våra spelare.
    Total Overdrive

Till sist, har du några tips eller tricks som du skulle vilja dela med dig av till våra läsare?

Poängen är att resultatet inte är det enda som har betydelse. Om du inte gillar verksamheten kommer du inte att utveckla en produkt som är betydelsefull. Sätt alltid spelarna i första rummet i verksamheten; i slutändan bygger vi produkten för dem som underhållning. Se till att de är underhållna.

Författare

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *